Session 製薬・コマーシャルDX の実現に必要なことは? Critical Factors for Driving Digital Transformation in Pharma
メディアや社内、至る所で耳にするDX。コマーシャル領域においても、医師とのコミュニケーションでデジタル活用が進められていますが、そもそもDXとはなにか、DXが目指しているものは何か、コマーシャルDXに関係しているひとりひとりが求められるマインドセットや行動はなにか。DXが進む製薬業界外の知見を交え、製薬業界内外のリーダーとともに、これからDXに取り組むみなさんへのヒントを提供します。
We hear about DX in the media, inside our copanys, and everywhere else, and digital is being used to interact with physicians in commercial activitys. In this session, we will discuss what DX is, what the goals of DX are, and what mindset and actions are required for each person involved in DX? This session will provide insights from outside of the pharmaceutical, as well as implications for those working on DX from leaders inside and outside the pharmaceutical industry.